“Onze webteksten zijn bij jullie in goede handen”

28 april 2020
Posted in Referentie
28 april 2020 Mayke van Gerven

Databrydge, gevestigd in Nederland, Verenigd Koninkrijk en Ierland, richt zich op het koppelen en integreren van applicaties en data op basis van bedrijfsprocessen. En dat doen zij op hun state-of-the-art cloud based connectiviteitsplatform. Door eenmaal aan het platform geconnecteerd te zijn, zijn andere applicaties of data makkelijk te koppelen.

Wij spraken met John Schrijvers, CEO van Databrydge, over onze samenwerking. John zocht iemand die teksten kon schrijven voor de website van Databrydge. Dit met als doel om goed online gevonden te kunnen worden voor het genereren van potentiële partners en klanten. De twijfel die hij van tevoren had, was of wij wel de specifieke  technische webteksten konden schrijven die paste bij hun business. Dat kunnen we zeker!

Te weinig resultaten

“Zoals ieder bedrijf willen we graag groeien en hadden daarvoor een marketing bedrijf in de hand genomen. Helaas kwamen daar de door ons gewenste resultaten niet uit. Het bezoek aan onze website en de conversie bleef beneden de verwachting. Door de goede ervaringen met Klikss binnen één van onze andere ondernemingen hebben wij Klikss  gevraagd om ook ons te ondersteunen op het gebied van (content) marketing. Schrijvers: “De eerste actie die zij uitvoerden was om de website een volledige facelift te geven op het gebied van uitstraling, webteksten en vindbaarheid”.  Dit alles afgestemd op de doelgroep die we daadwerkelijk willen bereiken.

Een “vernieuwde” website

De aanpak van Klikss begon met een voorstel voor een nieuwe sitemap. Aan de hand van deze sitemap is de website wat betreft structuur, het visuele aspect en tekst aangepakt. De bestaande website is met behulp van de websitebouwer aangepast, volledig onder regie van Klikss. Er zijn nieuwe foto’s geplaatst en betere teksten. En wat erg belangrijk is, de site werd geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO).

Resultaat dat er mag zijn

Met als resultaat een website die er veel uitdagender uitziet, beter aangeeft wat we precies doen waarbij we ook nog eens beter gevonden worden zonder dat er gericht op geadverteerd moet worden. John: “We kunnen de resultaten ook nog eens meten met behulp van SharpSpring. Dit is de marketing automation tool die Klikss geïnstalleerd heeft en waarin wij de marketing en sales activiteiten opstarten, sturen en meten.”

Conclusie

“Een goede website bouwen is niet eenvoudig. Het schrijven van goede en begrijpelijke teksten ook niet. Daarbij is het belangrijk dat het teksten zijn waarop je vindbaar bent. Klikss heeft zich verdiept in ons bedrijf, in ons businessmodel en waar wij heen willen met ons bedrijf. Dat hebben zij vertaald naar een website waar we op kunnen voortbouwen”, aldus een enthousiaste Schrijvers.

Kortom: wat vindt hij van ons werk: “Uitstekend, onze webteksten en marketingactiviteiten zijn bij jullie in goede handen”