Juli updates SharpSpring! Meer functionaliteit voor nog betere resultaten

30 juli 2020 Jan Steur

Updates SharpSpring in vakantietijd. In tegenstelling tot andere jaren zal voor velen de vakantie niet bestaan uit verre reizen. Maar dat wil niet zeggen dat het daarom minder leuk en mooi hoeft te zijn. Genieten kun je immers op veel verschillende plaatsen, ook thuis!

In de afgelopen maanden, hebben wij enthousiast allerlei ontwikkelingen en updates gezien bij SharpSpring die het marketing & sales platform nog veel aantrekkelijker maken. Het mooie van die ontwikkelingen is dat ze veelal ingegeven worden door onze klanten. Zij geven aan welke functionaliteit ze nog graag zouden willen in SharpSpring. De partners, zoals wij, geven de wens aan in het systeem en vervolgens wordt er op gestemd. Zijn er voldoende stemmen? Dan wordt het idee voorgesteld aan het ontwikkelteam en die gaan er, mist uitvoerbaar, mee aan de slag. Op deze manier mag je meedenken aan de ontwikkeling van SharpSpring. Daarnaast heeft SharpSpring zelf nog veel ideeën om uit te voeren en die zijn in een roadmap ondergebracht.

Zo hebben we in februari en maart met jullie updates gedeeld als:

Perfect Audience Connectie waarmee je SharpSpring lijsten aan Perfect Audience koppelt waardoor je specifieke contacten kunt retargeten met advertentiecampagnes die speciaal voor hen zijn gemaakt.

Custom rapportages: Je kunt je eigen dashboard maken met behulp van “widgets” die je in jouw rapportage plaatst. Deze rapportage kun je iedere keer bekijken om de voor jou belangrijke gegevens te bekijken en daarop actie te ondernemen.

Chatbot integratie: Deze is inmiddels een feit en hebben wij met bij enkele van onze klanten al mogen installeren.

Video bellen: in maart heeft SharpSpring in zeer korte tijd het videobellen geïntegreerd. Je kunt zeer eenvoudig een video call opzetten. Dit is ook nog uitgebreid met “teamcalling”.

Recentelijk zijn er nog een aantal functionaliteiten in SharpSpring bij gekomen zoals:

Facebook lead ads integratie: Met deze nieuwe feature importeer je geheel automatisch de data van je gegenereerde leads naar SharpSpring op dezelfde wijze als de leads via een SharpSpring formulier binnen komen. Nog mooier is dat je de conversie in de ‘Life of the Lead’ kan zien. Op deze manier kun je heel gericht je lead nurturen met behulp van automation.

Formulieren: Voortaan kunnen formuliervelden naast elkaar weergegeven worden. Hierdoor wordt het formulier aantrekkelijker en minder langgerekt. Met behulp van de Visual form styler kun je het formulier ook nog eens bijzonder mooi opmaken.

Preview functie voor E-mails: Om de e-mailvoorvertoning meer in lijn te brengen met de verzonden e-mail, zijn er previews gemaakt om samenvoegingsvariabelen te vullen, dynamische inhoud te renderen, voettekst voor uitschrijven zelf toe te voegen en meer. Met Preview E-mails kan je zien hoe een e-mail wordt weergegeven voor een specifiek contact. Je kunt dus van tevoren zien hoe de email er voor je ontvanger uit gaat zien.

E-mail Engagement Botfilter: Je kunt nu door een instelling aan te schakelen bepaalde klikken uitfilteren als je de e-mails opent. Als deze instelling is ingeschakeld, zal deze het gedrag van de bot- en spamdetectie uit de registratie als e-mail openen en bepaalde klikken filteren. Dit is onderdeel van de “e-mail engagement tools” waarmee SharpSpring allerlei mogelijkheden aanbiedt om de betrokkenheid van de ontvanger te meten.

Wat kunnen we binnenkort verwachten volgens de roadmap:

Perfect Audience Connectie waarmee je SharpSpring lijsten aan Perfect Audience koppelt waardoor je specifieke contacten kunt retargeten met advertentiecampagnes die speciaal voor hen zijn gemaakt.

Attributie: het zou mooi zijn als iedere campagne een lead en daarmee een deal oplevert. De realiteit is dat een lead door middel van meerdere campagnes tot een deal “gebracht wordt”. Met het multitouch attributie kun je meten hoe iedere campagne en conversiedoel bijdraagt aan de verkoop. Op deze manier krijg je meer inzicht in je prestaties en kun je beter bijsturen.

Daarnaast zijn er nog veel ontwikkelingen door die door klanten en partners zijn aangevraagd in ontwikkeling. Dit alles zorgt ervoor dat SharpSpring een zeer compleet marketing & Sales platform is dat, steeds in ontwikkeling blijft en met SharpSpring kun je tot betere resultaten komen.

Wil je weten hoe het is om met SharpSpring te werken?

Wil je ook eens een kijkje nemen? Vraag dan een demo bij ons aan!