Social selling

Door middel van het gebruik van Social selling  kom je in contact met potentiële klanten. En dat is voor marketing en verkoopteams natuurlijk bijzonder belangrijk. In veel gevallen wordt social media gebruikt om aan de lead kant de producten te onderzoeken en aan de verkopende kant om aanbevelingen te doen. Zo doet een groot deel van de B2B-kopers hun onderzoek online voordat ze een aankoop doen of contact opnemen met een verkoper. Het is dus belangrijk om op die plaats aanwezig te zijn, waar het grootste deel van het besluitvormingsproces plaatsvindt? Dus aan de slag met Social Selling. En dat hoef je zelf niet te doen!

De 4 pijlers

Linkedin beweert dat “statistieken aantonen dat de Sociale Selling index (SSI) van een verkoper stijgt, net als hun verkoopsucces.” De SSI-score van Linkedin meet  de prestaties van de verkoper of van je bedrijf, op vier belangrijke gebieden: De zogenaamde Linkedin SSI- pijlers:

  • Het creëren van je eigen professionele merk, branding!
  • Het vinden van de juiste mensen
  • Contact maken met de juiste boodschap
  • Het opbouwen van relaties

Zo zijn andere social media kanalen ook zeker geschikt voor een campagne maar oplossingen als Linkedin met salesnavigator maken het leven wel gemakkelijker. Maar al met al kost het veel tijd!

Dat kun je ook door ons laten doen!

Wij voeren gedurende 3 maanden vanuit je Linkedin bedrijfsprofiel een campagne. En deze campagne richten wij op een doelgroep die belangrijk is of kan zijn voor je bedrijf. Kortom, je potentiële klanten. In deze 3 maanden voegen wij een groot aantal connecties toe aan de campagne. Hiervoor verzorgen wij de berichten, de opvolging en de rapportages.

Op basis van eerdere ervaringen kun je rekenen op een conversie van ca 4%. Dat betekent bij een invoer van 250 connecties, zo’n 10 echte contacten. Uit onze ervaringen blijkt ook dat de branding sterk verbeterd was na een campagne. Je bent immers heel zichtbaar!

Op deze manier zetten wij Social selling in. Social selling zorgt voor meer contacten en afspraken in voor jouw bedrijf.

De voordelen voor je op een rij:

  • De campagne wordt voor je opgezet;
  • De campagne wordt volledig verzorgd;
  • Je hoeft geen kennis te hebben van Linkedin of sales navigator;
  • Gericht op een duidelijke doelgroep;
  • Conversie;
  • Je kunt je blijven focussen op je eigen business.

Ben je nieuwsgierig en wil je een afspraak maken?

Vul het formulier hieronder in en wij nemen contact met je op!

social selling afspraak