fbpx

Website teksten in 4 talen voor Willems Baling Equipment

7 april 2020
Posted in Referentie
7 april 2020 Mayke van Gerven

Willems Baling Equipment heeft Klikss gevraagd om een website te realiseren waarmee het bedrijf wereldwijd beter vindbaar is. Zowel in de zoekmachines en daarmee ook voor potentiële klanten. In deze case lees je hoe we tot het gewenste resultaat zijn gekomen.

Willems Baling Equipment (WBE) opereert wereldwijd. WBE is specialist op het gebied van complete verpakkingsoplossingen. Zij hebben alle kennis en faciliteiten onder één dak: engineering, productie, assemblage, automation en service.
De vraag van WBE was om online beter gevonden te worden in de verpakkingsindustrie voor diverse toepassingen als turf, hooi, isolatiemateriaal etc. Zowel nationaal als internationaal. De website van WBE was net grafisch vernieuwd door een andere websitebouwer. Dus een mooie aanleiding om deze website met nieuwe teksten te vullen en bovendien online vindbaar te maken.

Onderzoek zoektermen concurrentie

Om inzicht te krijgen in de vindbaarheid van de website hebben we eerst onderzoek gedaan naar de zoektermen. Hierbij bepaalden wij welke zoektermen voor WBE relevant waren en welke door concurrenten zijn gebruikt. Op basis van de onderzoeksgegevens hebben we beoordeeld welke termen interessant zijn.

Navigatiestructuur opstellen

Met de zoektermenanalyse en de gegevens uit Google Analytics over goed bezochte pagina’s, zijn we aan de slag gegaan met het opstellen van een navigatiestructuur (sitemap). Zo hebben we een voorstel geschreven op welke plek bepaalde pagina’s en onderwerpen moesten komen. En hoe de nieuwe menu-indeling zou worden.

Teksten en ontwikkeling

Na akkoord op de nieuwe indeling zijn we begonnen met het schrijven van de webteksten. Daarbij is rekening gehouden met de belangrijke zoektermen die eerder zijn bepaald.

Meertalig

In eerste instantie was het de bedoeling om de website op te leveren in de talen Nederlands en Engels. Vervolgens is het verzoek gekomen om deze in nog twee talen uit te voeren, namelijk Duits en Frans. We hebben dit traject begeleid richting de websitebouwer en de vertaler.

Het eindresultaat

Het eindresultaat is een viertalige website, die zowel op SEO-teksten goed scoort als in de zoekmachines. Daarnaast is de vindbaarheid gestegen. En dat zien we terug in het aantal concrete leads en aanvragen die met de gereedheid van de website zijn toegenomen.

Wilt u ook uw webteksten en vindbaarheid optimaliseren? Neem dan contact met ons op!