Het maximale uit je website halen
Met online marketing kun je het rendement van je website verhogen. Online vindbaarheid is noodzaak om resultaat te halen. Is je website op orde? Zijn de webteksten boeiend genoeg om je klanten aan te trekken? En is je website voorzien van goede content zoals whitepapers, blogs, video’s of Infographics?
Het draait natuurlijk allemaal om dat je als bedrijf online gevonden wordt. Een goede website met goede inhoud is daarbij van groot belang. Dat kunnen we testen en op basis van de uitkomsten zo nodig aanpassingen doen. En eigenlijk wil je zien wie er op je website kijkt, waar de interesse ligt zodat je de potentiële klant kunt volgen en bij je kunt houden. En daarvoor is meten heel belangrijk. Niet alleen voor de resultaten maar ook om je boodschap aan te passen of je activiteiten bij te kunnen sturen en snel te reageren. Wij zorgen ervoor dat de resultaten in onze tool zichtbaar worden door een goede koppeling te maken. Het gebeurt allemaal online.
Is jouw bedrijf online goed vindbaar?
Om de online vindbaarheid van je website in zoekmachines te verbeteren, moeten verschillende onderdelen van je website aangepakt worden:
- Het begint met het schrijven van relevante content, waaronder webteksten. Dit is de basis van je online activiteiten . Google kijkt naar natuurlijke teksten en informatie die relevant is. Daarmee word je vindbaarheid bepaald. Wij verdiepen ons in je bedrijf en je business model en propositie en schrijven teksten voor je website.
- Het optimaliseren van websites voor zoekmachines, ook wel zoekmachine optimalisatie (SEO) genoemd.
- Zoekmachine marketing of Search Engine Advertising (SEA). Het is dé manier om in korte tijd hoog bovenaan Google te komen.
- Linkbuilding heeft als doel om meer bezoekers op de website te krijgen. en van essentieel belang voor de vindbaarheid in Google. Maar misbruik bij linkbuilding wordt niet toegestaan door Google.
Content maken begint met een plan!
Hoe vaak zie je op linkedin, facebook of op een website een nietszeggend stukje tekst. Een eenmalige boodschap waar eigenlijk niemand naar op zoek is. Dat is zonde van de tijd. Content maken heeft pas zin als je erover nadenkt voor wie je het maakt, waarom je het maakt en wat je wil bereiken. Zo’n plan is een contentstrategie. Er zijn 4 stappen om tot een strategie te komen:
- Onderzoeken
- Advies
- Uitvoering
- Meten en bijsturen
De waarde van content
Heb je ooit de uitdrukking “inhoud is koning” gehoord? Hoewel content marketing vroeger gewoon een manier was om je te onderscheiden van je concurrenten, is het nu een noodzaak geworden voor elk modern merk. Content marketing is de kern van de meest succesvolle digitale marketingcampagnes.
Als een klant (of prospect) op zoek is naar het antwoord op een vraag die relevant is voor je diensten of producten, dan kunt je het eerste resultaat zijn dat opduikt voor die vraag. U kunt nuttige of interessante informatie kunnen verstrekken aan de klanten in uw database, die er misschien zelfs voor kiezen om die informatie met anderen te delen. U kunt het eerste merk zijn waar mensen zich tot wenden voor expertise. Dit is de reden waarom inhoud van hoge kwaliteit resulteert in kwalitatief hoogwaardige leads.
Bedrijven die serieus werk maken van het leveren van goede inhoud zien ook dat de website conversie vele malen hoger is. En dat is logisch, omdat je klanten en prospects via Social Media en online, blogs, whitepapers en nieuwsbrieven lezen en video’s bekijken. Content is immers alleen succesvol als consumenten er op reageren en via likes, shares, comments de content verder verspreiden.
Waarom content “King” is
- Goede content helpt bij het beïnvloeden van (potentiële) klanten die op zoek zijn naar een product of dienst.
- Het creëren van geweldige content is een kosteneffectieve manier om nieuwe leads binnen te halen.
- Geoptimaliseerde content helpt je SEO- te verbeteren.
- Het versterkt het vertrouwen in je merk!. Je bouwt een reputatie op met goede content.
- Content stelt je in staat om je vakkennis te laten zien.
- Het helpt je relaties met klanten opbouwen!
- Je leads en klanten willen geweldige content van je zien. Geef het ze!
Met alle voordelen die hierboven zijn beschreven, is het duidelijk waarom contentmarketing belangrijk is voor bedrijven van elke omvang. Niet alleen helpt contentmarketing je om je zichtbaarheid te vergroten, maar het kan je ook helpen om een sterkere relatie met je leads en klanten op te bouwen.
Waar moet goede content aan voldoen?
Natuurlijk dat het leuk en boeiend geschreven is. Een paar tips;
Zorg ervoor dat de content:
- Relevant is voor je doelgroep (klanten en leads);
- Boeit. Je wil graag dat ze blijven lezen;
- Bij de tijd is. Zorg dat content steeds vernieuwd wordt;
- Empathisch is en niet voorzien is met allerlei “verkoopboodschappen”
- Met zorg is geschreven.
- Een Call To Action bevat waarop je leads en klanten kunnen reageren.
Er zijn vast nog meer tips. Maar wij houden niet van oneindige lijsten!