Wij geloven sterk in het motto van inbound marketing: door informatie beschikbaar te stellen zorgen wij dat leads en klanten geïnteresseerd raken. Want dit trekt de aandacht van potentiële klanten in de doelgroep, zonder deze lastig te vallen met traditionele marketinginstrumenten, zoals advertenties en direct mail. Bovendien kun je jezelf als expert onderscheiden van de concurrentie en kostbare leads genereren. Samengevat is onze visie: relevante informatie beschikbaar stellen waardoor je potentiële leads aantrekt door middel van pull en niet door push marketing.
De zoektocht begint online
In de meeste gevallen gaan leads online op zoek naar nuttige en relevante informatie:
- En om een antwoord op je vraag te krijgen.
- Vooral om een oplossing voor je probleem te vinden.
- En die je ook nog eens helpt om een weloverwogen aankoopbeslissing te maken.
Zorg dat je doelgericht communiceert
Inbound marketing is dé manier om de juiste klanten met de juiste informatie op het juiste moment te prikkelen. Namelijk op het moment dat ze naar antwoorden of oplossingen zoeken. En die oplossingen en antwoorden kun jij ook nog eens leveren.
Voordat je informatie gaat maken of versturen realiseer je dan:
- Wie je doelpubliek is of je ‘buyer personas’ zijn.
- In welke fase van het aankoopproces of de ‘buyer journey’ zij zich bevinden.
Pas daarna kan je hen nuttige en relevante content op maat aanbieden en delen via de juiste kanalen. Wil je aan de slag met inbound marketing?
Gebruik dan onze Klikss werkwijze:
Onze werkwijze
Marketing in cijfers
koper gaat eerst online op zoek
begint zijn zoektocht via zoekmachines
klikt alleen op organische zoekresultaten
meer inbound links voor bedrijven die bloggen
van de mensen kijkt TV en zoekt tegelijk online
meer online bezoekers door inbound marketing
meer en betere leads door inbound marketing
hogere conversie door inbound marketing
Aan de slag met marketing?
Wij zijn een ervaren bureau dat graag met je marketing aan de slag gaat