Sales Optimizer
Klikss biedt door middel van SharpSpring optioneel de Sales Optimizer aan.
Met Sales Optimizer van SharpSpring of Constant Contact kunnen verkoopteams hun kansen, taken en acties automatiseren op basis van de fasen in de opportunity pijplijn. De Sales Optimizer bied je de mogelijkheid om leads te bereiken op het moment dat het er echt toe doet!. En ook nog met realtime meldingen voor leadactiviteiten. Hiermee kun je tijd besparen en meer deals sluiten. Een belangrijke reden om sales optimizer in te zetten is om de sales haar tijd effectiever en efficiënter te laten besteden en om de klanten te kunnen bereiken. Steeds meer klanten doen eerst online research voor ze overgaan tot een aankoop.
Met SharpSpring kunnen leads gegenereerd worden vanuit marketing, waarbij de leads automatisch in het CRM verschijnen. Zijn ze gereed voor een aankoop? Dan kunnen ze in de pijplijn terecht komen! En daarbij is het belangrijk dat de sales de juiste informatie bij de hand heeft voor een eerste verkoopgesprek, dat geeft hen zelfs een voorsprong. Daarmee kun je de klant goed en efficiënt benaderen en voorzien van relevante informatie (toegevoegde waarde). De sales heeft de kans en tijd om bij het eerste gesprek tot een écht contact met de klant te komen, waarbij de klant begrijpt dat je werkelijk wil helpen. Daardoor krijg je het vertrouwen van de klant en daarbij de voorkeur ten aanzien van anderen.
De vervolgstappen in het sales proces kunnen met Sales Optimizer geautomatiseerd worden!
Uitleg Sales Optimizer van SharpSpring
Hoe ga je verschil maken met sales?
Het uiteindelijke succes zal door de sales behaald moeten worden.
De rol van sales is niet zoveel veranderd. En dit terwijl er voortdurend veranderingen gaande zijn. Een goede sales heeft een aantal persoonlijke kwaliteiten nodig om succesvol te zijn. Zo zijn resultaatgerichtheid, pro-activiteit, empathisch- en doorzettingsvermogen heel belangrijk. Maar ook kwaliteiten als:
- een gunfactor;
- meedenken met de klant;
- oplossend vermogen;
- energiek zijn.
De kunst voor een sales is, om op veranderingen snel in te spelen en een zodanige strategie en positionering te kiezen dat je niet kunt worden vergeleken met anderen. En vooral snappen waarom de klant bij jou koopt. Automation helpt de sales aan goede informatie, het zorgt voor een effectief proces. De sales als persoon zal uiteindelijk bij de klant het verschil moeten maken.
En wat als de successen er toch niet zijn?
Wij zijn graag bereid om onze ervaring in te zetten om tot successen te komen.
Customer Relation Planning
De marketing automation tool bevat een Customer Relation Management oplossing (CRM). Het opbouwen van een database, de keuze voor relevante velden en verkoopstappen zijn de basis voor een goed klantensysteem en de basis voor zowel marketing en sales.
Verkoopproces
Een verkoopproces bestaat uit verschillende stappen. Deze stappen kunnen we zichtbaar maken in een mooie visuele pijplijn binnen de marketing automation tool met geïntegreerd CRM. Een pijplijn kan per afdeling of per accountmanager opgezet worden. Verkopen met gevoel en structuur.
Verkoop met resultaat
Het belangrijkst voor een sales is uiteindelijk het resultaat dat behaald wordt. Vaak lijken alle ingrediënten aanwezig maar blijft het succes achterwege. Zijn de sales dan niet goed? Vaak wel. Maar verkopen vraagt vertrouwen. Verkopen met vertrouwen is de key tot succes.